AMINA SZECSÖDY
Amina Szecsödy (f. 1995) arbetar med performance för att undersöka sin omedelbara omgivning och hur den dokumenteras. I sitt arbete använder hon text, ljud, kropp och rörelse från popkultur, tidningsartiklar, film och mytologier och kanaliserar dissonanta röster och fenomen från det förflutna och framtiden till sin omedelbara nutid. Amina Szecsödy har en BA i scenkonst från Teaterhögskolan i Malmö och en MA i koreografi och performance från Justus-Liebig-Universität i Giessen. Hennes arbeten har visats i Sverige på Konträr, Teater Västernorrland och Weld och internationellt på Künstlerhaus Mousonturm, Kunstencentrum KAAP, Kunstencentrum BUDA, samt Frankfurter Kunstverein. Amina Szecsödy har återkommande samarbeten med konstnärer såsom Myriam Lefkowitz, Gry Tingskog och Chloe Chignell. Hon har även medverkat i Förlustens rumtid av Balsam Karam, i regi av Saga Gärde, på Accelerator 2020, och kommer att ses i Nikima Jagudajev verk Basically som ges veckorna före Shiatsu på Accelerator.
Foto: Lo Vahlström
BAHAREH RAZEKH
Bahareh Razekh (f.1980) är en svensk/iransk skådespelare, regissör och sångare och ett bekant ansikte från teater, film och tv. I höstas gav hon, tillsammans med Olof Dreijer från The Knife, ut ep:n Goodbye Party under namnet UROISH. Våren 2024 är Uroish aktuell som förband till Fever Rays europaturné.
BERI GERWISE
Beri Gerwise är skådespelare och rapartist. 2014 medverkade hon i Nästa Nivå med Syster Sol som coach och blev efter det en del av kollektivet Femtastic. Beri har också medverkat i Lyckliga Gatan där hon tolkade en låt av Louise Hoffsten. 2017 släppte hon sitt debutalbum Rum. Hon medverkade i Krigerska av Athena Farrokhzad på Backa teater under våren 2020.
SHANG IMAM
Shang Imam, medverkar i Lone Aburas text under Amfi #1 som skådespelare. Shang Imam arbetar annars som reporter och producent på det dokumentära samhällsprogrammet Verkligheten i P3. Hon producerar även Kropp & själ i P1 samt Klubben i P3. Hon har även regisserat föreställningen Krimradio på Backa teater 2012. Hon har tidigare medverkat i Vitsvit och Brev till en Krigerska av Athena Farrokhzad i regi av Saga Gärde (SR Drama, 2014 och 2016). Hösten 2021 medverkar hon i Amfi #5.
SANDRA MEDINA
Sandra Medina medverkar under Amfi #2 som skådespelare i Felicia Mulinaris Svaghetens parti. Sandra är utbildad vid Kungliga Svenska Balettskolan i Stockholm. Sedan 1994 har hon arbetat som frilansande dansare och har under åren arbetat med en mängd olika koreografer och regissörer och inom olika genrer. Bland annat har Sandra arbetat på Östgötabaletten, Skånes Dansteater och i Kompani Raande–voo och hon har haft återkommande samarbeten med Philippe Blanchard, Gunilla Heilborn, Kajsa Giertz, Lena Josephsson och Margaretha Åsberg. Hon har även dansat verk av Helena Franzen, Ina Christel Johannesen, Per Johnsson, Jens Östberg, Bogdan Szyber och Carina Reich m.fl. Sandra är vidareutbildad vid Teaterhögskolan i Stockholm och har arbetat som skådespelare på ett flertal teatrar, exempelvis Teater Tribunalen, Västmanlands Teater och Stockholms Stadsteater, i kort- och långfilmer och i tv-serien SPUNG där hon hade en av huvudrollerna. Sandra har även erfarenhet som koreograf, bland annat genom scenkonstkollektivet Bastard Produktion, samt som danspedagog. Hon har bl.a. arbetat på Västmanlands Teater med verket Girls will make you blush av koreografen Mari Carrasco, medverkat i Teateretablissemangets föreställning Välkommen till prekariatet samt framfört det egna verket Measured Moments på turné med Riksteatern. Hon har även varit anställd vid Kulturhuset Stadsteatern och medverkat i produktionerna Paraplyerna i Cherbourgh och Lampedusa. Under den senaste perioden har Sandra medverkat i produktionerna Allt du önskar och Sexual Contact på Unga Klara och Because I´m worth it på Kulturhuset Stadsteatern.
MATTIAS LECH
Mattias Lech medverkar som skådespelare i Amfi #5.är Mattias arbetar både som skådespelare och regissör och är utbildad vid Teaterhögskolan i Malmö och Stockholms Dramatiska Högskola. Efter avslutad utbildning har han huvudsakligen fokuserat på skapandet av egna scenkonstverk. I dessa projekt har undersökandet och utvecklandet av metoder och nya förhållningssätt till kollektivt skapande och arbete varit en central utgångspunkt och de har uteslutande genomförts i nära samarbete med andra konstnärer. Sedan 2013 är han en del av scenkonstkollektivet GomesLechQuigley. Trion skapar tillsammans praktiker, ritualer och situtionsspecifika verk där personliga möten, kollektiva aktiviteter och performativa presentationer utgör det huvudsakliga formspråket. 2014-2016 skapade och presenterade GomesLechQuigley en serie bestående av åtta scenkonstverk betitlade ”HAPPILYFOREVERAFTER#1-8” runt om i Sverige. Verken utvecklades under ett längre residens vid Teater Halland, inom ramen för Riksteaterns projekt Konstnärlig Utveckling Unga Vuxna samt i egen regi. Mattias har vidare i nära samarbete med den norske scenkonstmakaren Ivar Furre Aam skapat föreställningarna ”The expressions of the emotions in man and animal” 2013 och Analyze this! 2016. Två verk som båda undersöker frågor rörande ”emotional labour”, (själv)-suggestion, förhållandet mellan ”det spelade” och ”det verkliga”, autofiktivt berättande i en teaterkontext samt maktförhållanden och hierarkier mellan aktör och åskådare. Deras arbeten har presenterats på bl.a. Black Box i Oslo, Avantgarden i Trondheim samt MDT och Turteatern i Stockholm. Utöver dessa självinitierade projekt har Mattias arbetat som skådespelare på både institutionsteatrar och i det fria fältet i Sverige och Norge samt turnerat internationellt och arbetat med konstnärer som Marina Abramovic (SRB/US), Sidney Leoni (FR/BE), Szyber/Reich (SE), Lisa Lie (NO) och det isländska teaterkompaniet Vesturport. Under 2017 skapade han föreställningen DÖDEN, i samarbete med koreografen Lisen Ellard, för Ung Scen Norr. DÖDEN har sedan 2019 turnerat internationellt och har nypremiär på Uppsala Stadsteater hösten 2021. Våren 2020 hade deras senaste verk Funeral premiär på Dansens Hus.
JACQUELINE MIURA
Jacqueline Miura medverkar som skådespelare i Amfi #5. Hon började sin karriär som mezzosopran. Under sina studier på Royal Northern College of Music i Manchester debuterade hon som Lucretia i Våldtäkten på Lucretia av Benjamin Britten. Tack vare stipendium från Christina Nilsson och Musikaliska Akademin kunde hon fortsätta sina studier på RNCM och delta i Masterclasses med bland andra Thomas Hampson och Brigitte Fassbeander. Efter att ha tagit sitt Diplom har Jacqueline framträtt på många operascener Kungliga Operan Stockholm, Baden-Baden festivalen, Opera de la Bastille (Paris), English national Opera and The Royal Opera House, Covent Garden. I roller som Carmen, Jeanne D’Arc och Dorabella. Hon har sjungit med många välkända dirigenter som Michael Tilson Thomas, Andre Previn och Kent Nagano i L’enfant et les Sortileges (Ravel), Le Martyr de Saint Sebastien (Debussy), Bernstein’s Candide and White House Cantata I modern opera har Jacqueline uruppfört många roller skrivna för henne av bl.a Domenique Le Gendre, Errollyn Wallen och John Harle.
SOFIA BERG-BÖHM
Sofia Berg-Böhm är skådespelare och sångerska och medverkar i Balsam Karams pjäs Förlustens rumtid under Amfi #3. Sofia belönades med Kungliga Musikaliska Akademiens Folkmusikpris 2017 och sjunger i banden Sirocco och Östblocket samt i återkommande samarbeten med Re:Orient. Som skådespelare har hon varit verksam på bl a Stockholms Stadsteater, Teater Tribunalen, Uppsala Stadsteater och Orionteatern. Sofia är även en återkommande uppläsare i programmet Dagens dikt i P1.
ERIK AALTO
Erik Aalto (f.1974) bor och arbetar i Stockholm. Han är utbildad vid Konstfack i Stockholm och på Kungliga Akademien för de fria konsterna. Aalto arbetar med skulptur, installation, performance, video och musik och medverkar ofta själv i sina verk. Som personan Sir Eric Beyond gjorde Aalto 2004-2011 en lång rad uppträdanden i media och på scener runt om i Sverige. Album Sir Eric Beyond and The Avant Garde blev nominerad i kategorin Årets Pop på P3 Guldgalan 2006. Ett urval av Aaltos separatutställningar inkluderar Magasin 3 Stockholm Konsthall (2011), Kulturhuset Stockholm (2004) och Natalia Goldin Gallery, Stockholm (2003), Duo utställning på Konstnärshuset Stockholm (2021). Grupputställningar inkluderar Magasin 3 Stockholm Konsthall (2014); Sorbus Gallery, Helsinki (2016); Galerie Steinek, Wien (2010); Sundsvalls konsthall (2003) och Södertälje konsthall (2003). Hans verk har visats på bland annat Moderna Museet, Stockholm; ARKEN Museum for Moderne Kunst, Köpenhamn; Kyoto Art Center; Ludwig Múzeum, Budapest och Museo Rufino Tamayo, Mexico City och är representerad i Magasin 3 Stockholm Konsthalls samling. Aalto arbetar just nu i det fyraåriga forskningsprojektet MASSA i egenskap av konstnär. Projektets stöds av bl.a. Formas och Statens konstråd.
JOHAN RABAEUS
Johan Rabaeus är en av Dramatens mest uppskattade och rutinerade skådespelare, med mer än trettio produktioner på nationalscenen i bagaget, däribland långkörare som Den Girige och Amadeus. Han har en lång karriär bakom sig där han varit verksam inom film och tv och gästar under hösten Malmö Opera i Funny girl.
JOHAN BLIXT
Johan Blixt (f. 1991) är tonsättare och ljuddesigner utbildad vid Kungl. Musikhögskolan i Stockholm. I sin praktik utforskar Johan Blixt gränslandet mellan musik och teknik och undersöker hur instrument kan augmenteras och förlängas genom sensorer och elektroniska ljud. På teatern söker han efter balansen mellan musik, text och scen i en ljudvärld som så sömlöst som möjligt skapar en upplevelse där publiken blir innesluten i historien. Johan Blixts musik har spelats på festivaler i bland annat Danmark och på Island, såväl som på Berwaldhallen och på Wermland Opera. Som teaterkompositör, sounddesigner och ljudtekniker har han jobbat på Uppsala Stadsteater, Dramaten, Stockholms Stadsteater och Riksteatern. Tillsammans med blockflöjtisten Clara Guldberg Ravn och tonsättaren Gustav Lindsten driver han projektet Svävningar som skapar ny musik för blockflöjt och elektronik.
THOMAS ROMLÖV
Thomas Romlöv driver det visuella kollektivet KubKub där han arbetar med videoprojektioner, film och ljusdesign. KubKub började i samarbeten kring improvisationskonst vid VJ och festivalgigs. Idag arbetar Kubkub både live och genom att ta fram visuella koncept liksom videoscenografi för artister, festivaler, dans- och operaföreställningar, musikaler och installationer.
Portfolio: www.kubkub.org
ELLEN RUGE
Ellen Ruge är ljusdesigner från Oslo, numera boende i Stockholm. Hon gör ljusdesign för teater, opera, dans och utställningar. Till hennes senaste produktionerhör Häxjakten i regi av Alexander Mørk-Eidem och En natt i den svenska sommaren regisserad av Eirik Stubø på Dramaten, Nixon in China i regi av John Fulljames på Den Kongelige Opera i Köpenhamn och Wozzeck, regi Ole Anders Tandberg, på Deutsche Oper i Berlin.
DAVID GÜLICH
David Gülich är kompositör, ljuddesigner och ljudläggare och har arbetat med musik och ljud till över hundra filmer. David har också arbetat med ljuddesign till flertalet uppsättningar på Helsingborgs stadsteater och på Dramaten och senast gjorde han ljud live till skådespelarna i den uppmärksammade uppsättningen av Karl-Bertil Jonssons julafton på Malmö Stadsteater. Han ligger även bakom ljuddesignen på flera köpcenter världen över. David arbetar också med ljud inom alla möjliga områden såsom radio, TV, dataspel, offentliga installationer, web, samt som ljudkonsult och föreläsare inom ämnet ljudläggning.
SIBILLE ATTAR
Sibille Attar är musikproducent, låtskrivare och artist. Hon släpper skivor under eget namn sedan 2012 och 2019 mottog hon SKAP’s prestigefyllda Popris. I Amfi #2 medverkar hon som kompositör och har satt den ljudtekniska riggen för föreställningen.
SAGA GÄRDE
Saga Gärde (f.1979) är regissör och arbetar med scenkonst, ljudkonst och film genom dokumentära processer. Hon väver samman dokumentärt material, ljud och musik med nyskrivna texter och skapar föreställningar med principer hämtade från musikalisk komposition. Hon har en bakgrund som skådespelare och har varit verksam på institution, i fria teatergrupper, radio, film och tv sedan 2000. Hon är en återkommande röst i Dagens dikt i P1. I samarbete med ljuddesignern David Gülich har hon gjort radiodrama för Sveriges Radio av Athena Farrokhzads debut Vitsvit (2013) och monologen Brev till en krigerska (2016). Under sin master på Teaterhögskolan i Malmö har hon undersökt begrepp som composed theatre och utvecklat en metodik kring att situera lyrisk text på scen med dokumentärt material. Slutarbetet Labyrint gjordes i samarbete med poeten Felicia Mulinari och sattes upp på Malmö Stadsteater och vann senare pris på Scenkonstgalan 2019. Hennes uppsättning av Athena Farrokhzads Krigerska på Backa teater i januari 2020 vävde in scener baserat på intervjuer med Backa teaters ensemble och framfördes som en omfattande komposition där ensemblen ljudlade texten live med bl a 16 looppedaler, ett akvarium, harpa, fiol, drone commander. Föreställningen har hyllats i pressen för sin nyskapande akustiska gestaltning och förmåga att beröra på djupet. 2020 installerades hennes De som sår, ett 11‐minuters offentligt ljudverk beställt av Malmö Stad och kurerat av Statens Konstråds projekt Konst händer vid Rosengård Centrum. Saga har även varit redaktör för antologin Nyliberal ordlista (Atlas förlag, 2018) som är en poetisk stridsskrift som vill visa på hur nyliberalismens ideologi förändrar och förskjuter värden genom språket. Mara Lee, Jila Mossaed, Aase Berg, Liban Abdule, Suzanne Osten mfl medverkar.
Under 2019 tog Saga initiativet till serien Amfi i syfte att stärka utvecklingen av ny svensk dramatik. Amfi är en plattform under utveckling för att prosaförfattare och poeter, starka författarskap ska skriva för scen på egna premisser. Medverkande dramatiker 2020-21 är Lone Aburas (Dk), Balsam Karam, Felicia Mulinari, Christina Ouzounidis, Athena Farrokhzad och Dimen Abdulla. Föreställningarna har spelats på Malmö konsthall, Folkteatern i Göteborg, Accelerator i Stockholm och Studio Biblom Hjelte samt gästat Bergens Dramatikkfestival (No). Projektet har residens på Inter Arts center och Saga tillhör de konstnärer som har residens under en längre tid.
Regi
Moral enligt Medea av Athena Farrokhzad, Amfi #5 Regi Saga Gärde Ljud David Gülich Ljus Ellen Ruge producent Agnes Rosenberg. Med Shang Imam, Mattias Lech, Jacqueline Miura. Amfi i samarbete med Fri scen på Kulturhuset Stadsteatern. Föreställningen gästade DAAD galerie i Berlin 2022.
Terroristens kropp av Christina Ouzounidis, Amfi #4 Regi Saga Gärde Ljud David Gülich Ljus Ellen Ruge producent Chrissie Faniadis. Med Johan Rabaeus, Beri Gerwise. Amfi i samarbete med Malmö Konsthall. Föreställningen spelades i den pågående utställningen av Hassan Sharif, 2020
Förlustens rumtid – en terapisession av Balsam Karam, Amfi#3 Regi Saga Gärde, ljuddesign David Gülich. Medverkande Amina Olsson och Sofia Berg Böhm. Gästspel på Accelerator i samarbete med Stockholm Kvinnohistoriska. Samtal mellan Balsam Karam och Palmer Lydebrant. En filmatiserad föreställning publicerades ett samtal mellan Balsam Karam och Jennifer Hayashida på delakakan.se då speltillfällen sköts upp p g a pandemin, 2020
Svaghetens parti av Felicia Mulinari, Amfi #2 Regi Saga Gärde Ljud Sibille Attar Med Sandra Medina Gästspel Malmö Konsthall, filmatiserad version av föreställningen samt samtal mellan Felicia Mulinari och Andrea Malesevic. En filmatiserad föreställning publicerades i mars samt ett samtal mellan Felicia Mulinari i samtal med Lina Rydén Reynols på delakakan.se då speltillfällen sköts upp p g a pandemin. Filmatiseringen har gästat Bergens Dramatikkfestival 2020 (NO).
De som sår, platsspecifikt offentligt konstverk av Saga Gärde och Athena Farrokhzad. Ljudverk 11 min Dikt av Athena Farrokhzad, ljuddesign David Gülich. Rosengårdscentrum, premiär i maj 2020. Beställt av Malmö Stad och Statens Konstråd inom satsningen Konst händer och stadsutveckling i Amiralstaden, 2020
Det är ett jag som talar av Lone Aburas,Amfi #1 Regi Saga Gärde, Ljuddesign David Gülich Med Shang Imam. Föreställningen spelades på Biblom Hjelte i Stockholm där Lone Aburas var i samtal med kritikern Sara Abdollahi. Föreställningen har även gästat Malmö konsthall då författaren Elisabeth Hjort höll i författarsamtalet samt Folkteatern i Göteborg där författaren Sarah Smith Okunbona höll i samtalet, 2020
Krigerska av Athena Farrokhzad, regi och bearbetning Saga Gärde, 6 skådespelare, 2 musiker. Bearbetningen gjordes utifrån intervjuer med Backa teaterns ensemble. Ljus Ellen Ruge Ljud och musik David Gülich & Lisa Nordström, Kostym och scenografi Jenny Ljungberg Medverkande Beri Gerwise, Bahare Razekh Ahmadi samt Backa teaters ensemble. Backa Teater Premiär 11 januari 2020
Labyrint av Felicia Mulinari och Saga Gärde, regi Saga Gärde, Malmö Stadsteater 2018. Vann pris på Scenkonstgalan 2019.
Wild dogs, långfilmsdokumentär av Saga Gärde, finansierad av Film Skåne, Svt K Special och Svenska Filminstitutet. Premiär mars 2018 Folkets bio
Exodus, körverk med libretto av Athena Farrokhzad musik Tebogo Monnakgotla Regi Saga Gärde Video Thomas Romlöv Med Sanna Gibbs, Jaqueline samt Folkoperans kör och piano. Samtal kring polyfont berättande lett av Magnus Lindman med Christina Ouzounidis, Saga Gärde, Kent Olofsson och Athena Farrokhzad. Gjordes i samarbete mellan Dela Kakan och Folkoperan, 2017
Brev till en krigerska av Athena Farrokhzad. Ljudverk av Saga Gärde, ljuddesign David Gülich, SR P1 Drama Premiär och gästspel av ljudverk på Moriskan och panelsamtal på Moriskan med Athena Farrokhzad, Shang Imam, Silan Diljen, Saga Gärde lett av Rakel Chukri. Gästspel av ljudverk av Saga Gärde Malmö Sommarscen i Cronhielmsparken
Ni ska se att jag har rätt, dokumentär, 52 min Regi saga Gärde, finansierad av Film i Skåne, ABF Malmö, Svt K Special och Svenska Filminstitutet 2015
Vitsvit, av Athena Farrokhzad, 30 min regi Saga Gärde, ljuddesign David Gülich, producent Manal Masri, SR Drama Malmö. Hörspels-premiär på Moriskan och panelsamtal med Berhang Miri, Karim Rashid, Shang Imam, Athena Farrokhzad mfl lett av Manal Masri, 2014
Lisas känsla, dokumentärfilm 52 min, visning på Göteborgs filmfestival och Tempo dokumentärfilmsfestival (Silverosa film, UR play) 2012
Alla ska dö men jag ska dö först – Anna Järvinen tolkar Maria Antoinette, Drottningholms Slottsteater, 2012
Happy Sally av Sara Stridsberg, regi och bearbetning. Spelades på Malmö Sommarscen, Ribersborgs kallbadhus och Eriksdalsbadet i Stockholm, 2009
Utbildning & residens
Residens Inter Arts center, IAC artists, 2018- pågående
Masterprogram i teater, Malmö Teaterhögskola, LU 2016-18
Pure Fiction, stipendie och workshops för manus och regiutveckling under ett år finansierat av Film i Skåne och Svenska Filminstitutet 2013
Stdhs masterprogram Dokumentärfilmens dramaturgi 2011-12
Biskops Arnö projektår inom Dokumentärfilm 2010-11
Foto: Rasmus Thord
AGNES ROSENBERG
Agnes Rosenberg är utbildad scenkonstproducent vid Dramatiska institutet i Stockholm och har över tio års erfarenhet som kreativ producent, kommunikationsstrateg och verksamhetsutvecklare. Som verksamhetsledare på Orionteatern i Stockholm har hon varit med och tagit fram Orionteaterns program och repertoar under åren 2012 – 2020 med produktioner som På spaning efter den tid som flytt av Nina Jeppsson och Maja Salomonsson, 1900- en audiovisuell konsert av Christian Gabel och Kuckel av Alexander Ekman. Sedan januari 2021 driver hon egen verksamhet med fokus på tvärkonstnärliga produktioner i gränslandet mellan musik och scenkonst. Förutom att producera Amfis kommande verksamhet jobbar hon bland annat som huvudproducent för Zonen, ett flerårigt konstnärligt forskningsprojekt med Nina Jeppsson, regissör och skådespelare och Kent Olofsson, kompositör och professor vid Stockholms konstnärliga högskola, finansierat av Kulturbryggan.
VICTORIA PERCOVIC GUTIERREZ
Victoria Percovich-Gutierrez arbetar som hållbarhetsstrateg på White arkitekter och är utbildad inom ekonomi, kulturgeografi och konst. Med utgångspunkt i stadens utmaningar driver hon stadsutvecklingsprocesser i gränslandet mellan fysiska och sociala strukturer med jämlikhet och demokrati som centrala teman. Victoria är en återkommande skribent i tidskriften Arkitektur och är en av tre konstnärliga ledare på CSAM: Centrum för studier av markanvändning. Under 2022 var Victoria delaktig i arbetet med projektet Glömskans arkiv.
STYRELSE – AMFI IDEELL FÖRENING
Amfi drivs av Amfi scen, ideell förening sedan 2021. I styrelsen sitter under 2024-2025 som ordförande Chrissie Faniadis; sekreterare Thomas Romlöv, kassör Saga Gärde och Dimen Hama Abdulla som suppleant.
CHRISSIE FANIADIS
Producerat Amfi under 2020. Ledamot sedan april 2018 i Kungliga Operans styrelse. Statsvetare, kulturstrateg, producent. Driver egen verksamhet i EUNIA AB och verkar som EU-konsult. Var senast Tf verksamhetsledare Riksteatern Skåne. Idag är Chrissie verksam som rådgivare till Amfi i utvecklingsfrågor.
DIMEN HAMA ABDULLA
Dimen Hama Abdulla (f. 1984) har studerat dramatik vid Stockholms dramatiska högskola och debuterade som dramatiker med monologen På alla fyra som uppfördes av Stockholms stadsteater 2014. Hon har även skrivit pjäsen Revolution som uppfördes av Ung scen/öst 2015, samma år som hon utsågs till Radioteaterns husdramatiker. Under hösten 2018 spelades Dimen Hama Abdullas pjäs K, en hyllning till Leila K och till alla kvinnor som var före sin tid. Under 2022 återkom hon till Stockholms Stadsteater med pjäsen Mommy issues och tilldelades Bennypriset till minne av Benny Fredriksson och det svenska Ibsensällskapets Ibsenpris. Under våren 2024 är Dimen Hama Abdulla aktuell med Döden, döden på Backa teater och De utvalda på Regionteater Väst.
THOMAS ROMLÖV
Thomas Romlöv, videokonstnär och ägare av KubKub. KubKub arbetar med visuals och video design för artister och föreställningar. KubKub är baserade i Malmö, Köpenhamn och Berlin.
SAGA GÄRDE
Saga Gärde är regissör och arbetar med scenkonst, ljudkonst och film genom dokumentära processer. Hon är utbildad vid Biskop Arnös dokumentärfilmslinje, Stdh och gick sin master på Teaterhögskolan i Malmö. Hon har vid sidan av sitt arbete som regissör varit verksam som skådespelare sedan hon gick ut Skara Skolscen 1999.